Yritysilmeet, logosuunnittelu ja brändityö

Ota yhteyttä jos kaipailet aivan uutta yritysilmettä tai olemassa oleva brändisi kaipaa uudistusta.

Yrityksen visuaalinen ilme on tärkeä osa sen viestintää. Visuaalinen ilme ulottuu kaikille alueille, joilla yritys tulee esille – verkkosivustot, sosiaalinen media, mainosmateriaalit, esitykset, painotuotteet, pakkaussuunnittelu ja liiketila.

Työskentelen mielelläni pienten ja keskikokoisten yritysten ja yhteisöjen kanssa. Minulle on tärkeää rakentaa pitkäaikaisia ja luottamuksellisia asiakassuhteita, ja olen ylpeä voidessani sanoa, että muutamien asiakkaideni kanssa yhteistyömme on kestänyt jo yli 15 vuotta.

Maailman parhaat asiakkaani

Työskentelen mielelläni pienten ja keskikokoisten yritysten ja yhteisöjen kanssa. Tavoitteenani on rakentaa pitkäaikaisia asiakassuhteita – muutamien asiakkaiden kanssa yhteistyö on jatkunut jo yli 15 vuoden ajan.

Vuodesta 2005 olemme tehneet Jussin kanssa hedelmällistä yhteistyötä, ja se on aina ollut helppoa ja erittäin mutkatonta. Jussi nappaa hyvin ajatuksistamme ja toiveistamme kiinni, ja toteuttaa vankalla ammattitaidolla vaativatkin elokuvateatterihengen mukaiset graafiset työt. Lämmin suosituksemme!

Satu Raekorpi
Savon Kinot

Mitä homma sitten maksaa?

Yritysilmeiden ja brändin suunnitteluprojektit ovat suunnattu sekä aloittaville yrityksille että jo toiminnassa oleville, jotka etsivät yritysilmeensä uudistusta tai haluavat vahvistaa brändiään. Projektit ovat hinnaltaan keskimäärin 2500-4000 euron paikkeilla, riippuen siitä, kuinka paljon aikaa varataan brändityöhön ja miten pitkälle visuaalisen ilmeen kehittely viedään (onko mukana kuvitusta, animoitu logo…).

Yritysilme-projektit pitävät sisällään

Projektin tarkempi sisältö voidaan määritellä, kunhan on selvillä, kuinka laaja projektista tulee.

Brändianalyysi
  • Kevyt analyysi ja brändin kehitys tai kattavampi kokonaisuus, jossa sukellamme syvemmälle brändistrategiaan, kohderyhmien analyysiin ja kilpailuympäristön arviointiin.
Logon suunnittelu
  • Suunnittelen logosta eri käyttökohteisiin hiotut versiot.
    • Näytöt ja painotuotteet
    • Vaaka- ja pystymuoto
    • Värillinen, yksivärinen ja tumma tausta
    • Laajemmissa projekteissa mukana voi olla myös animoitu logo tai kuvitettu versio logosta.
Visuaalisen ilmeen suunnittelu
  • Värimaailma ja värien määrittely
    • Värien määrittely näytöille ja painotuotteille
  • Typografia
    • Fontit ja niiden käyttö eri yhteyksissä.
  • Graafiset elementit
    • Visuaalista ilmettä rikastuttavat elementit ja niiden käyttö (kuten taustakuvat, kuvitukset, ikonit, tekstuurit..).
Visuaalinen ohjeistus ja brändikirja
  • Kokoan logon ja visuaalisen ilmeen elementit ja ohjeistuksen yhteen selkeään Pdf-tiedostoon tai verkkosivulle.
  • Kevyt ohjeistus: 3-4 sivua.
  • Kattavampi ohjeistus brändistä ja visuaalisen ilmeen käytöstä esimerkkeineen: 10-12 sivua.

Monarkian ystävät

Kaikkea ei kannata tehdä itse, olenkin kerännyt ympärilleni osaavan joukon eri alan ammattilaisia. Monarkian päämaja sijaitsee Joensuun keskustassa, luovan yhteisön Woutilan yhteydessä.

Tämän kattavan yhteistyöverkoston avulla voin tarjota asiakkaille laajempia kokonaisuuksia ja entistä parempaa palvelua. Verkostostani löytyy apua mm. maailmanluokan brändien kehittämisessä, kuvituksessa, liikkuvassa grafiikassa, videotuotannoissa ja tekstin tuottamisessa.

Visuaaliseen ilmeeseen kannattaa panostaa:

Tunnistettavuus
  • Tavoittelemasi kohderyhmä oppii tunnistamaan yrityksesi pelkän ilmeen perusteella, vaikka logoa tai nimeä ei olisikaan näkyvissä.
  • Tämä selkeyttää ja tehostaa myyntiä, sillä kohderyhmäsi löytää yrityksesi vaivattomammin.
  • Onnistunut visuaalinen ilme mahdollistaa, että puhuttelet omaa kohderyhmääsi juuri oikealla sävyllä.
Erottuminen kilpailijoista
  • Myyntityö muuttuu huomattavasti helpommaksi, kun yritys erottuu joukosta omalla persoonallisella tyylillään. Yrityksen ainutlaatuinen visuaalinen ilme tekee siitä helposti tunnistettavan ja houkuttelevan kohderyhmänsä silmissä
Luotettava ja ammattimainen kuva
  • Yrityksen visuaalinen ilme luo usein ensivaikutelman, ja ammattimainen ilme antaa koko yrityksen toiminnalle vakuuttavan ja luotettavan perustan.
Onnistunut ilme kestää aikaa ja toimii erilaisissa ympäristöissä
  • Kestävä visuaalinen ilme ei vanhene nopeasti eikä seuraa ohimeneviä trendejä tai villityksiä, vaan säilyttää ajattomuutensa pitkään.
  • Logon tulisi toimia niin pienessä kuin suuressakin koossa, yksivärisenä tai tummalla taustalla.
  • Digitaalisessa maailmassa logolle voidaan antaa lisäeloa animaation avulla, jolloin se herättää entistä enemmän huomiota ja kiinnostusta.
Yrityksesi arvot välittyvät tehokkaasti ilmeen kautta
  • Viestimällä yrityksen arvoista oikein voit luoda kohderyhmäsi kanssa pitkäaikaisen ja vahvan suhteen, joka perustuu yhteisiin arvoihin ja luottamukseen. Tämä vahvistaa brändiuskollisuutta ja rakentaa syvempää yhteyttä asiakkaisiin.